Samb.. 2nd Steps - Keyword

Sunday, February 1, 2009

sambungan....
aku beli rokok Pall Mall Light 20 dengan Suria 12. Siap beli buah jambu sekali. hohohoo..


Keyword research tadi tak abis lagi. Aku check jugak kat https://adwords.google.com/select/AdTargetingPreviewTool. Target country US, pasal aku nak wat dalam bahasa B.I, lagipun buat dalam B.I baru ler luas marketnya. Tengok, wahhh... banyak gilos iklan Adwords pasal excessive sweating nie.
Aku tengok lak Average Search Result pasal keyword nie.
Pakai Google Keyword Tool External - https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal


Average search dia tak ler banyak cam lain-lain subjek macam weight loss, make money online, tapi lebih targetted. Kalo aku carik subjek yang luas giler camtu, payah nak dapat listing yang baik dari google.

Banyak keyword yang berkaitan pasal subjek aku ni. Banyak pecahan dia. So, dalam web aku nanti leh la aku masuk kan kategori tu satu-satu. Aku rasa camni la kot.

Tgk Average Cost Per Click dia pun tak ler mahal.. dalam USD1.xx lebih jek. Ahh... hantam.
Aku lebih pentingkan traffic yang akan masuk web aku nanti. biar konsisten, ada bounce.



p/s: kalao keyword 'insurance', 'mortgage', 'furniture' kos dia sekali klik dalam USD20 lebih??
mak aih.... tapi... sebab aku takmo buat keyword tu pasal dah banyak Big Player main kat market tu... diorang dah tahap Dewa dah... payah nak celen... rilek-rilek dulu...
pendapat aku laa...

Okay ke apa yang aku buat nihhh...??


p/s: sambil buat ni layan lagu Ookla The Mok.
memang syiok monyet betul.. hohohooo...
kalo nak, download kat blog nie... diorg ni sempoi giler... Awesomerock-Sam
dulu diorang bukak blog Rockypages.blogspot, tapi dah kena shut down daa...

  © Blogger template Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP