Traffic

Monday, February 9, 2009

Lupa lak nak bgtau...
URL dah submit ke Google Webmaster Tools for indexing purpose..


So, basic untuk SEO-ing aku dah buat, kalo yang advance tu tu blom blajar lagi.
hohohooo..

=====================

Traffic.

Yang aku tau ada 3 cara nak carik traffic.

1. BlackHat - aku tak reti dan takmoh buat.

2. Backlink (1) - Submit ke Backlink Directories @ post ke Social Networking - Banyak kerjalah..

3. RSS Feed/Press Release..?? erkk.. aku tak tau camne nak buat, nnti aku study dulu..

4. BUM Marketing - Submit artikel ke article directories.

------------------------------

Dalam banyak2 ni aku pilih BUM.
Orait, aku nak start carik traffic guna artikel. Ezine, GoArticle atau Squidoo....
Material penulisan untuk niche tu dah ada, cuma nak tulis balik aje yg lemau skit...

hohooo... makan masa gak tulis artikel ni..
Lama gile dah tak menulis dalam B.I..
Hmm.. aku kasik try gak.


God Speed

1 comments:

Naz February 10, 2009 at 6:14 AM  

Powernya ko nak wat artikel dlm BI. Baguslah camtu. Nanti aku boleh blajar ngan ko.

ok, ada 1 cara yang agak blackhat sket. Caranya :
1. Pilih 1 topik yang kita target.
2. Kumpulkan dalam 2,3,4 artikel yang bersesuaian dengan topik tersebut. Boleh dptkan dlm free article, how stuff works, yahoo answer, dan sebagainya.
3. Campur gaulkan artikel2 tersebut menjadi 1 artikel yang baru, fresh dan d'bom.
4. Gunakan microsoft word utk ubah 10-40% perkataan seerti.
5. Jangan lupa banyakkan keyword sasaran.
6. Baca balik artikel baru tu dan ubah apa2 yg perlu.
7. Bila dah puas hati... submit ke semua free artikel yang terlarat nak hantar. Semakin banyak kita hantar, semakin cerah peluang kita. Jangan lupa masukkan link kita di artikel tu.
8. Kalau ada apa2 yg korang nak tambah....?

Yang otai2 tu, kongsi2lah sket tips. Tak elok simpan lama2, nanti lupa...

  © Blogger template Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP